Pagina de start

Primaria Murfatlar

Consiliul Local

Informaţii de interes public

Contact

MONITORUL OFICIAL LOCAL

Beneficii de asistență socială

ALOCAȚIE PENTRU SUSȚINEREA FAMILIEI
(se acordă familiilor care realizează venituri nete lunare pe membru de familie de pana la 530 lei)

Alocația de susținere a familiei se acordă conform Legii nr. 277/2010 și HG nr. 38/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei.

Actele se depun între 1 – 20 ale fiecărei luni.

În funcție de venitul pe membru de familie, cuantumul se stabilește astfel:

1) venitul familiei până în 200 lei/persoană:
a) Cuantumul acordat pentru familiile cu doi părinți, va fi:
familia cu 1 copil, va primi 82 lei;
familia cu 2 copii, va primi 164 lei
familia cu 3 copii, va primi 246 lei
familia cu 4 sau mai mult de 4 copii, va primi 328 lei

b) Cuantumul acordat pentru familiile cu un părinte, va fi:
familia cu 1 copil, va primi 107 lei;
familia cu 2 copii, va primi 214 lei
familia cu 3 copii, va primi 321 lei
familia cu 4 sau mai mult de 4 copii, va primi 428 lei

2) venitul familiei cuprins între 200,1 lei și 530 lei/persoană:
a) Cuantumul acordat pentru familiile cu doi părinți:
familia cu 1 copil, va primi 75 lei;
familia cu 2 copii, va primi 150 lei
familia cu 3 copii, va primi 225 lei
familia cu 4 sau mai mult de 4 copii, va primi 300 lei

b) Cuantumul acordat pentru familiile cu un părinte, va fi:
familia cu 1 copil, va primi 102 lei;
familia cu 2 copii, va primi 204 lei
familia cu 3 copii, va primi 306 lei
familia cu 4 sau mai mult de 4 copii, va primi 408 lei

OBLIGAȚIILE BENEFICIARILOR DE ALOCAȚIE PENTRU SUSȚINEREA FAMILIEI, ÎN BAZA LEGII nr. 277 /2010 sunt următoarele:

1) La începutul fiecărui an școlar trebuie prezentată adeverința școlara pentru copiii de vârstă școlară, cu mențiunea că au urmat neîntrerupt semestrul școlar incheiat;
   Conform art. 28 alin. (2) din lege, în cazul în care se constată absențe nemotivate pe parcursul unui semestru școlar, cuantumul alocației se diminuează proporțional cu numărul absențelor, după cum urmează:
– cu câte 20 %  pentru fiecare copil care înregistrează un număr de maximum 10 absențe;
– pentru fiecare copil care înregistrează un număr mai mare de 20 absențe, este scos de la plată.
   Diminuarea se aplică începând cu luna următoare celei în care s-a constatat neîndeplinirea condiției și se menține pe o perioadă de 3 luni. După perioada de 3 luni, alocația se acordă în cuantumul aprobat anterior.

2) În cazul în care intervin modificări cu privire la componenta familiei și / sau a veniturilor realizate de membrii acesteia, titularul alocației are obligația ca, în termen de maximum 15 zile, să comunice în scris primarului modificările intervenite.

3) Titularul alocației are obligația să informeze instituția cu privire la schimbarea domiciliului.

   Solicitanții care au în proprietate o a doua locuință sau mijloace de transport (autoturism mai nou de 10 ani sau mai mult de două, cu o vechime mai mare de 10 ani, motocicletă sau mai mult de două, cu o vechime mai mare de 10 ani, scuter, autoutilitară, barca cu motor… etc), depozit bancar mai mare de 3000 lei, nu se încadrează conform Legii 277 / 2010 privind alocația pentru susținerea familiei.

ACTE NECESARE PENTRU ÎNTOCMIREA DOSARULUI:
1. cerere tip - descarcă formularul atașat la baza paginii
2. livret familie copie - (se obține de la Serviciul de Stare Civila)
3. certificat de naștere al titularului și ale celorlalți membri ai familiei - copie și original;
4. carti de identitate - copie și original;
5. certificat de căsătorie - copie și original;
6. adeverință cu salariul net realizat de către persoanele încadrate în muncă - se va depune adeverința cu salariul net obținut în  luna anterioară depunerii cererii (trebuie specificat daca se acorda tichete de masa, numarul si valoarea totala a acestora)
7. talon plată ajutor șomaj, alocație de sprijin    
8. talon sau adeverință de pensie ( limita de vârstă, de urmaș, de handicap, alimentară)  
9. adeverință privind terenuri, clădiri, spații locative, deținute și veniturile aferente  - de la locul nașterii;
10. talon / adeverință / extras de cont pentru alocație de stat  
11. adeverință de elev - se va menționa dacă elevul frecventează cursurile școlare fără întrerupere;
12. alte acte doveditoare privind componența familiei și veniturile realizate de membrii acesteia;  
13. dosar cu șină  

Formulare TIPIZATE
 Cerere acordare drepturi de asistenta sociala
 Cerere pentru modificarea cererii de acordare drepturi de asistenta sociala

Acest website utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta de navigare. Înainte de a continua navigarea te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de prelucrare a datelor personale. Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.