Proiectul "Dezvoltarea turismului, cresterea circulatiei turistice si dezvoltarea sustenabila a industriei turistice locale si regionale prin promovarea resurselor turistice ale orasului Murfatlar, creuzet de cultura, istorie si frumuseti naturale dobroge

Proiectul "Dezvoltarea turismului, cresterea circulatiei turistice si dezvoltarea sustenabila a industriei turistice locale si regionale prin promovarea resurselor turistice ale orasului Murfatlar, creuzet de cultura, istorie si frumuseti naturale dobrogene" cod SMIS 21244.Contractul de finantare nr.1527/10.05.2011 este finantat prin Programul Operational Regional 2007-2013 Axa prioritara 5 - Dezvoltarea durabila si promovarea turismului Domeniul major de interventie 5,3„Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica" Operatiunea Dezvoltarea si consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovarii produselor specifice si a activitafilor de marketing specifice.

Obiectivul general al proiectului

   Obiectivul principal al acestui proiect este de a genera un ansamblu de activitati de promovare si marketing a potentialului turistic al obiectivelor identificate in orasul Murfatlar si punerea in valoare a acestora, in scopul cresterii circulatiei turistice in zona si de a contribui la dezvoltarea §i consolidarea turismului intern.

Obiective specifice

  • Dezvoltare regionala si locala, conform Planului National de Dezvoltare 2007-2013, in conformitate cu prevederile Cadrului Strategic National de Referinta si in lcgatura directa cu obiectivele specifice ale Programului Operational Regional
  • Cresterea circulatiei turistice in locatiile promovate prin prezentul proiect
  • Cresterea atractivitatii localitatii pentru vizitatori si cresterea notorietatii orasului Murfatlar ca destinatie turistica deosebita la nivelul Romaniei.
  • Introducerea conceptului de utilizare a internetului in scopul promovarii obiectivelor turistice specifice Murfatlarului si informarii turistilor despre acestea.
  • Compensarea handicapului pe care orasul Murfatlar il are in acest moment in ceea ce priveste activitatile de turism derulate pe teritoriul sau.
  • Crearea de alternative la turismul de agrement practicat pe litoralul romanesc.
  • Imbunatatirea imaginii zonei si a localitatii Murfatlar.

Potentialii beneficiari ai proiectului/Grupuri tinta

   Implicatiile socio-economice ale acestui proiect sunt vaste, proiectul ducand nu numai la o modificare a opticii asupra obiectivelor propuse dar si fiind capabil sa imbunatateasca orasul Murfatlar in planul dezvoltarii durabile, strategice pentru viitor. Turismul este slab reprezentat la nivelul orasului.   Acest proiect de promovare si marketing al obiectivelor existente va redefini potentialitatea acestuia si va genera o serie masiva de schimbari in zonele adiacente.

  1. Beneficiarii directi ai proiectului propus vor fi turistii, care vor avea acces la o zona de istorie si cultura speciala. Se vizeaza urmatoarele categorii de turisti:
  2. Turistii romani cu varsta cuprinsa intre 20 si 49 de ani, provenind din mediul urban, preponderent studi medii, interesati de calitatea produsului turistic ofertat, cu venituri medii spre mari.
  3. Turistii straini, categoria de varsta 60 +, in cautarea unor noi spatii in care sa-si petreaca vacanta sau implicati in excursii de tip circuit.

Pentru atingerea segmentelor identificate vor fi intreprinse urmatoarele activitati:

  • Promovare outdoor, cu panouri amplasate atat pe principala ruta ce leaga Capitala de Constanta (autostrada A2) cat si in localitatea Murfatlar
  • Diseminare   materiale   informative(fluturasi,   pliante, ghiduri   turistice,   cd-multimedia)
  • Actiuni de promovare in cadrul unor targuri si expozitii de profil in tara
  • Marketing interactiv, prin realizarea unui site web de prezentare si publicitate online
  • Marketing de evenimente prin organizarea unui festival

Ca beneficiari indirecti ai rezultatelor proiectului:
   a) cetatenii orasului Murfatlar
   Avantajele acestui prim grup de beneiciari ar putea fi rezumate astfel:
       - dezvoltarea economica in raport direct cu numarul de turisti sositi prin crearea de oportunitati  de desfacere a produselor traditionale specifice zonei
       - identificarea de posibilitati noi de relaxare;
       - activitati culturale sustinute;

   b) autoritatea publica locala si institutiile subordonate care vor avea beneficii atat directe cat si indirecte care, ulterior, se vor rasfrange asupra intregii comunitati in mod direct prin cresterea incasarilor din taxe si impozite prin cresterile inregistrate de mediul privat si folosirea anumitor sume in promovarea viitoare a turismului;
   Perioada de implementare a proiectului esete de 15 luni.
   Valoarea totala a proiectului fiind de 1.035.260 lei ( valoarea totala eligibila – 821.132 lei), cofinantarea eligibila a noastra este de 2,5 %.

Limba

Romanian Bulgarian English French German Italian Russian Spanish Turkish